Master Plan General de Transport: Între consecvență și nivel de calitate

Apele niciodată liniștite ale transporturilor românești au fost tulburate la maximum odată cu prezentarea noului Master Plan General de Transport, care vrea să fie un document stategic pentru infrastructura țării în următorii 16 ani. La cât de inconsecvenți sunt politicienii români, acesta este un document foarte important, mai ales pentru felul în care vom gestiona resursele în următorii ani. Românii au un „talent” deosebit de a irosi resursele (mai ales cele financiare), prin faptul că nimeni nu se laudă că a reușit să termine ceea ce a început predecesorul său. Din contră, fiecare ministru al transporturilor a venit cu propriile idei și viziuni, de parcă nimeni nu ar mai fi fost ministru al transporturilor înaintea lui sau dacă a fost, evident,  a lăsat în urmă o catastrofă. Incredibil, dar fenomenul s-a manifestat chiar și între doi miniștri ai transporturilor care au făcut parte succesiv din același cabinet, miniștri care provin din același partid!

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Programe costisitoare și șarpelele cu lungime variabilă

Drumul spre iad este pavat cu bune intenții. Programul Rabla, după n „ediții”, cică nu mai este suficient de stimulativ, cel puțin din punct de vedere al comercianților de automobile. Din păcate a fost doar un program mascat de cumpărat mașini la reducere, cu subvenție de la stat, aplicat fără discernământ. A fost dată o mână de ajutor venită din partea statului, însă de ea au beneficiat chiar și cei care nu meritau un astfel de ajutor. De fapt statul nu a avut cu adevărat vreo politică de mediu și nici nu s-a gândit la clientul final, ci doar la comercianții de mașini.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Nu avem politici

Știrea primăverii în România, și probabil știrea anului, este că după foarte mulți ani Petrom nu mai este cea mai mare companie din țara noastră, fiind depășită de Dacia. Cifra de afaceri a constructorului de automobile pe anul 2013 este de 18,4 miliarde de lei, în timp ce compania petrolieră a înregistrat o cifră de afaceri de 18,09 miliarde lei. Este adevărat că Petrom are totuși un profit substanțial mai mare, dar cifrele, în opinia mea, sunt mai puțin relevante. Important este că primele două mari companii din România sunt strâns legate de autovehicule și transporturi. Cu asemenea cifre de afaceri și asemenea profituri, acestea sunt și companiile cu cele mai mari contribuții la bugetul central și la bugetele locale.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Am încheiat o etapă din viața mea

„Nu mai am răbdare pentru anumite lucruri, nu pentru că aş fi devenit arogantă, ci pur şi simplu pentru că am ajuns la un punct în viaţa mea în care nu mai vreau să-mi pierd timpul cu ceea ce-mi displace sau mă răneşte . Nu am răbdare nici pentru cinism, critici excesive şi cererile de orice natură. Mi-am pierdut dorinţa de a-i multumi pe cei care nu mă plac, de a-i iubi pe cei care nu mă iubesc şi să le zâmbesc celor care nu doresc să-mi zâmbească.” Acest paragraf este o parte al unui citat pe care l-am preluat și l-am postat pe facebook. Cea care a spus aceste lucruri este Merryl Streep, probabil cea mai mare actriță a tuturor timpurilor. M-am regăsit perfect în cele spuse de ea. Cred că sintetizează cel mai bine stările sufletești și gândurile care mă frământă și pe mine. Probabil este și din cauza vârstei. Peste 2 luni voi împlini 50 de ani.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Cât de mare să fie taxa tv?

Aș vrea să facem un exercițiu de imaginație. Economia duduie, românii trăiesc din ce în ce mai bine și, pe acest fond, premierul Victor Ponta riscă și propune majorarea taxei tv. O măsură impopulară trebuie propusă într-un moment cât se poate de potrivit, adică atunci când îți merge bine. Nu a a vut curajul să facă această propunere pe vreme de criză, dar zilele acelea au trecut demult!... Așa că nimeni nu se mai isterizează pentru câțiva lei pe lună. Problema este că nu prea își dă seama la ce nivel ar fi bine să fie această taxă. La 6 lei pe lună tot am fi codașii Europei, adică mai puțin de 1,5 euro. Dacă propunem 9 lei, adică 2 euro, ar mai fi ceva, îi depășim pe „desculții” din Albania și ne „batem” cu bulgarii. Poate că 2,5 euro pe lună ar fi o sumă decentă, adică undeva pe la 11 lei. De fapt ce mi-e 11, ce mi-e 12!? Asta ar fi o taxă de trei ori mai mare. Asta ar fi o taxă mai cinstită. Dacă am fi aplicat toate indexările din 2004 încoace poate că tot la acest nivel am fi ajuns, dar nu ar mai fi fost găuri atât de mari de acoperit...

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 
Mai multe articole..

Facebook
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Galerie Foto
Arhiva
wait icon
Vă rog așteptați...