Politică de doi poli

În afară de anul 1990, nu îmi aduc aminte de vreo altă campanie electorală atât de încinsă precum cea de acum, când cuvintele comunism și comuniști sunt folosite mai des decât pe vremea candidatului Ion Iliescu. Atât prestația politicienilor, cât și sloganurile strigate la diverse mitinguri electorale sunt cu mult sub nivelul celor de acum 20 de ani, ceea ce reprezintă o involuție îngrijorătoare. După cei 20 de ani brucanieni (recomand celor tineri să caute pe google cine a fost Silviu Brucan), nu mi-aș fi imaginat ca manipularea să capete accente grotești, în ciuda atâtor surse de informare la îndemână. Să invoci isteric fantome și gogorițe la concurență cu Halloween-ul,  deși e suficient doar să te informezi din mai multe surse, este un paradoxul al democrației românești. Campania electorală din 2014 capătă pur și simplu accente de bigotism, amestecate cu naționalism exacerbat și cu un limbaj de o violență pe care nu am mai întâlnit-o nici în anii '90, cei dominați de impresia puternică a venirii minerilor la București.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Gogorița numită „comunism”

Am avut un prieten pe nume Radu Grozea. A fost mai întâi colegul meu mai în vârstă, apoi șeful meu, iarăși coleg cu mine, apoi subalternul meu, iarăși șeful meu și la nici un an de la pensionare s-a dus într-un loc mult mai liniștit. Îmi aduc, însă, aminte de povestirile sale absolut electrizante, condimentate cu o mulțime de picanterii. Era un izvor nesfârșit de povestiri trăite de el în anii comunismului, având privilegiul de a fi colindat întreaga lume, pe motiv că a fost unul dintre cei mai tineri cercetători pe care i-a avut vreodată România. Aș vrea să spun în câteva cuvinte ceea ce i s-a întâmplat în China, în anii cei mai învolburați, adică în plină Revoluție Culturală. Ca mine sunt mulți alți colegi din TVR, care s-ar putea să își aducă aminte de această povestire.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Master Plan General de Transport: Între consecvență și nivel de calitate

Apele niciodată liniștite ale transporturilor românești au fost tulburate la maximum odată cu prezentarea noului Master Plan General de Transport, care vrea să fie un document stategic pentru infrastructura țării în următorii 16 ani. La cât de inconsecvenți sunt politicienii români, acesta este un document foarte important, mai ales pentru felul în care vom gestiona resursele în următorii ani. Românii au un „talent” deosebit de a irosi resursele (mai ales cele financiare), prin faptul că nimeni nu se laudă că a reușit să termine ceea ce a început predecesorul său. Din contră, fiecare ministru al transporturilor a venit cu propriile idei și viziuni, de parcă nimeni nu ar mai fi fost ministru al transporturilor înaintea lui sau dacă a fost, evident,  a lăsat în urmă o catastrofă. Incredibil, dar fenomenul s-a manifestat chiar și între doi miniștri ai transporturilor care au făcut parte succesiv din același cabinet, miniștri care provin din același partid!

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Programe costisitoare și șarpelele cu lungime variabilă

Drumul spre iad este pavat cu bune intenții. Programul Rabla, după n „ediții”, cică nu mai este suficient de stimulativ, cel puțin din punct de vedere al comercianților de automobile. Din păcate a fost doar un program mascat de cumpărat mașini la reducere, cu subvenție de la stat, aplicat fără discernământ. A fost dată o mână de ajutor venită din partea statului, însă de ea au beneficiat chiar și cei care nu meritau un astfel de ajutor. De fapt statul nu a avut cu adevărat vreo politică de mediu și nici nu s-a gândit la clientul final, ci doar la comercianții de mașini.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Nu avem politici

Știrea primăverii în România, și probabil știrea anului, este că după foarte mulți ani Petrom nu mai este cea mai mare companie din țara noastră, fiind depășită de Dacia. Cifra de afaceri a constructorului de automobile pe anul 2013 este de 18,4 miliarde de lei, în timp ce compania petrolieră a înregistrat o cifră de afaceri de 18,09 miliarde lei. Este adevărat că Petrom are totuși un profit substanțial mai mare, dar cifrele, în opinia mea, sunt mai puțin relevante. Important este că primele două mari companii din România sunt strâns legate de autovehicule și transporturi. Cu asemenea cifre de afaceri și asemenea profituri, acestea sunt și companiile cu cele mai mari contribuții la bugetul central și la bugetele locale.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 
Mai multe articole..

Facebook
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Galerie Foto
Arhiva
wait icon
Vă rog așteptați...