„Recoltă” la slabă la mașini pe anul 2014

Opel Corsa a fost desemnată „Mașina Anului 2015 în România”. Aceasta este o știre importantă oricât de mulți ar cârti împotriva acestei competiții, care iată că a ajuns la cea de a 15-a ediție. Dar nu despre Opel Corsa vreau să vorbesc, câștigătoare merituoasă de altfel, și nici despre competiția în sine. Am făcut parte din juriul care votează acest titlu încă din anul 2000, adică am 13 ediții la activ, și pot să spun că acest an a fost total diferit de cei precedenți. Opel Corsa a câștigat și datorită unei conjuncturi extrem de favorabile, dacă ne uităm ce mașini au ajuns să participe în finală.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Mașina este cea mai scumpă umbrelă

În București, cum se strică vremea, cum apar și problemele în trafic. Aglomerația este direct proporțională cu nivelul de umezeală din atmosferă. Dacă plouă cozile devin imense chiar și în miezul zilei, astfel că am ajuns la concluzia că mașina este cea mai scumpă umbrelă a bucureștenilor. Chiar și taximetriștii îți vor spune, dacă îi întrebi, că de-abia așteaptă să se strice vremea pentru a avea cât mai mulți clienți. Cred că taximetriștii sunt singura categorie socio-profesională care se bucură de vremea rea, adică ploaie, ninsoare, lapoviță, vânt sau temperaturi foarte scăzute. Atunci pietonii apelează, în disperare de cauză, la una dintre cele mai scumpe soluții: taxiul. Alții, care folosesc mai rar propria mașină, o scot totuși din parcare pentru că este o soluție ceva mai ieftină decât taxiul. Apropo, dacă îl întrebi pe un taximetrist care este cea mai proastă perioadă a anului pentru el, îți va răspunde pe negândite: iulie-august. No comment!

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Politică de doi poli

În afară de anul 1990, nu îmi aduc aminte de vreo altă campanie electorală atât de încinsă precum cea de acum, când cuvintele comunism și comuniști sunt folosite mai des decât pe vremea candidatului Ion Iliescu. Atât prestația politicienilor, cât și sloganurile strigate la diverse mitinguri electorale sunt cu mult sub nivelul celor de acum 20 de ani, ceea ce reprezintă o involuție îngrijorătoare. După cei 20 de ani brucanieni (recomand celor tineri să caute pe google cine a fost Silviu Brucan), nu mi-aș fi imaginat ca manipularea să capete accente grotești, în ciuda atâtor surse de informare la îndemână. Să invoci isteric fantome și gogorițe la concurență cu Halloween-ul,  deși e suficient doar să te informezi din mai multe surse, este un paradoxul al democrației românești. Campania electorală din 2014 capătă pur și simplu accente de bigotism, amestecate cu naționalism exacerbat și cu un limbaj de o violență pe care nu am mai întâlnit-o nici în anii '90, cei dominați de impresia puternică a venirii minerilor la București.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Gogorița numită „comunism”

Am avut un prieten pe nume Radu Grozea. A fost mai întâi colegul meu mai în vârstă, apoi șeful meu, iarăși coleg cu mine, apoi subalternul meu, iarăși șeful meu și la nici un an de la pensionare s-a dus într-un loc mult mai liniștit. Îmi aduc, însă, aminte de povestirile sale absolut electrizante, condimentate cu o mulțime de picanterii. Era un izvor nesfârșit de povestiri trăite de el în anii comunismului, având privilegiul de a fi colindat întreaga lume, pe motiv că a fost unul dintre cei mai tineri cercetători pe care i-a avut vreodată România. Aș vrea să spun în câteva cuvinte ceea ce i s-a întâmplat în China, în anii cei mai învolburați, adică în plină Revoluție Culturală. Ca mine sunt mulți alți colegi din TVR, care s-ar putea să își aducă aminte de această povestire.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Master Plan General de Transport: Între consecvență și nivel de calitate

Apele niciodată liniștite ale transporturilor românești au fost tulburate la maximum odată cu prezentarea noului Master Plan General de Transport, care vrea să fie un document stategic pentru infrastructura țării în următorii 16 ani. La cât de inconsecvenți sunt politicienii români, acesta este un document foarte important, mai ales pentru felul în care vom gestiona resursele în următorii ani. Românii au un „talent” deosebit de a irosi resursele (mai ales cele financiare), prin faptul că nimeni nu se laudă că a reușit să termine ceea ce a început predecesorul său. Din contră, fiecare ministru al transporturilor a venit cu propriile idei și viziuni, de parcă nimeni nu ar mai fi fost ministru al transporturilor înaintea lui sau dacă a fost, evident,  a lăsat în urmă o catastrofă. Incredibil, dar fenomenul s-a manifestat chiar și între doi miniștri ai transporturilor care au făcut parte succesiv din același cabinet, miniștri care provin din același partid!

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 
Mai multe articole..

Facebook
Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
Galerie Foto
Arhiva
wait icon
Vă rog așteptați...